Off-site SEO

By:
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når man laver off-site seo, arbejder man på med alt det, der ikke findes direkte på ens hjemmeside. Denne seo-strategi består af tre forskellige slags links: backlinks, interne links og eksterne links.

Interne links er de links, der findes på hjemmesiden, og som guider brugeren og Googlebotten rundt til de forskellige dele af siden.

Backlinks er de links man modtager fra andre hjemmesider. Dette er en vigtig del, da synligheden på nettet skabes af, at Googlebotten tænker, at der i forvejen er opmærksomhed omkring ens hjemmeside. Man modtager typisk backlinks via to ting: linkearning og linkbuilding. Førstnævnte er de links, der linker til ens hjemmeside, som man ikke har betalt sig til. Sidstnævnte er en strategi, hvor man opbygger et blognetværk, der linker til ens hjemmeside.

Det sidste er eksterne links. Disse kaldes også outbound links. Det er links på ens egen hjemmeside, der linker til andre sider. Denne slags links bliver først rigtig nyttig, når de sider, der linkes til er relevante.

Off-site seo er en kontinuerlig og lang process, og det er derfor en optimal løsning at betale sig fra analysen og optimeringen, så man kan koncentrere sig om salget. De fleste seo priser er bestemt det værd, når man tænker på, hvad seo-optimering vil kunne gøre for virksomhedens potentiale.

Posted in: seo priser